#laatzienwiejebent

Branding: Op de heetste dag van het jaar naar de branding om af te koelen? Nee, naar de workshop over ‘branding’ (alles wat met je merk te maken heeft) in Deventer. Drukwerkdeal als organisator en Loes Wernsen als docent. En, net zoals het weer, je wordt er warm van als je naar bevlogen mensen luistert. En warm omdat nadenken over het profileren van je eigen vak veel denk-energie vraagt. Want, ja, hoe maak je je zichtbaar in logo, typografie, beeld en tekst dat je vol passie voor het coachen van families gaat die hun dierbare aan de dood hebben moeten afstaan?

#laatzienwiejebent.jpg

Mijn ‘dode’ vogel draag ik liefdevol. Kinderen vragen mij vaak: “wat is dit?“

En als ik dan vraag wat ze zien, dan hoor ik altijd ‘een dood vogeltje’. “Ja”, zeg ik dan, “als je van voren naar het vogeltje kijkt is ie dood. Maar als ik naar beneden kijk, dan zie ik helemaal geen dood vogeltje. En zo is het ook voor opa: hij ademt niet meer en ligt heel mooi dood op zijn bed. Maar als jij aan je opa denkt, dan denk je helemaal niet aan je dode opa. Maar aan de opa waar je mee kon stoeien, enz. Kijken kun je dus op meerdere manieren”.